Black Monday. - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Annelies - WaarBenJij.nu Black Monday. - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Annelies - WaarBenJij.nu

Black Monday.

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

04 Februari 2013 | Spanje, Isla de Tenerife

Hallo allemaal,

Na een heerlijke avond gisteren met mijn 2 nichten en 1 vriend en een date met hen voor aanstaande zaterdag in de karaoke bar.....en een paar dansjes later in een gezellige tent......gingen wij heel tevreden slapen gisteren. Vandaag lekker rustig opgestaan en de bus naar Santa Cruz, de hoofdstad genomen, wat op zich een mooie rit is, dus gewoon genieten met natuurlijk het zonnetje als blije reisgenoot.
Een maal daar een plattegrondje gehaald en een plan gemaakt hoe de dag in te delen, we zijn het steeds snel eens want we vinden alles leuk.
Dus op pad, eerst naar de afrikaanse markt. Onderweg werd ons de weg gevraagd door 3 mannen en die hebben we duidelijk uitgelegd, behulpzaam als wij zijn. Na een half uurtje was het echt tijd voor koffie. En sanitair enz enz, je kent het wel.
Toen de koffie op was en Ton wilde betalen, bemerkte hij tot zijn grote schrik dat zijn portemonnen niet meer in zijn VOOR broekzak zat!
Gek werden we!
75 euri, zijn ING pas en erger nog zijn ID kaart....
Dat werd dus helemaal niet winkelen en eerst een potje janken, dat ons dit was overkomen. Die eikels hebben hem gerold toen wij de weg uitlegden....
En dat hebben wij ons laten overkomen, zoooo triest zijn we ervan.
Toen was de enige weg nog LA POLICIA. Aangifte doen is de 1e stap.
Plattegrond erbij....lopen lopen lopen ....
Onderweg 2 agenten gevraagd of we goed gingen ( richting noord)
Neee....dat was niet het juiste Politie buro....only local!
Wij moesten internationaal je raad het al....Richting Zuid!
Kutzooi, taxi gepakt, om vervolgens anderhalf uur te wachten.....toen vonden ze 1 agent die 2 woorden engels sprak.....wat een ergernis!
En uiteindelijk moest ik alles zelf doen. Formulieren invullen stempel erop en exit.
God zij dank woont mijn lieve broeder hier. Hij gaat contact leggen met de ambassade, hij spreekt vloeiend spaans. Waarschijnlijk moet Ton nog ergens een vingerafdruk gaan brengen....anders kunnen we niet terug...
Allemaal zo jammer, we hadden het zo anders gedacht vandaag. Na de politie zijn we meteeen terug gegaan naar ons appartement, Santa Cruz kan een middelvinger krijgen! Ton was helemaal kapot en kon de slaap vatten, ik maal door tot alles geregeld is. Morgen komt mijn andere broer en gaan we proberen de draad weer op te pakken.
Ik ga niet meer auto rijden en wil alleen nog ontspannen.

Dit was dus echt een Black Monday.
We willen ons verlies pakken en weer doorgaan, maar af en toe word ik zoooo boos en denk : die 3 mannen hebben ook moeders, wat zou ik het vreselijk vinden als mijn kind tot zulke laffe daden in staat zou zijn.
Daarom proberen we dankbaar te zijn voor onze eigen situatie!

AMEN!

Morgen hopelijk beter nieuws!

Liefs Ton en Annelies.

• 04 Februari 2013 - 21:58

Tanja:

Oh meisje en jochie toch!!! Wat ontzettend gemeen dat jullie dit is overkomen! Echt verschrikkelijk! Zo blij dat jullie verder gezond zijn maar ik snap dat de lol er even helemaal af is. Het enige wat ik kan zeggen is 'het komt wel goed schatje'!!!! Er komt altijd weer een oplossing en inderdaad heel blij dat je broer er woont zeg, jeetje!! Sterkte met de afwikkeling, ik hoop dat jullie toch nog kunnen genieten!!! xxxxx

• 04 Februari 2013 - 22:29

Caro En Wally:

Heeee koppie op lieve allebei, er is meer dan een id kaart en 75 euro! Regel de praktische zaakjes en gooi t achter je neer! Geniet nog ff flink daar! Enne betere testcase for both of you is er niet, dus eh, hier moeten jullie ff door heen! Kanjers! Enne Walter zegt tot slot: Ik vind 75 euro een heel stuk minder dan een Ton! Liefs Walter en Caro

• 04 Februari 2013 - 22:33

Joke Akveld :

Wat een ellendelingen zeg!!
    Hoe krijgen ze het voor elkaar!
    Ik hoop dat het allemaal goed geregeld wordt.
    Fijn dat je broer komt en goed Spaans praat.
    Liefs Joke xxx

• 04 Februari 2013 - 23:38

Walter En Caro:

We gaan nog ff verder....
    ( bedoeld om te lachen hoor!)

Anneverlies Kruisverhoor en Ton Perperduur gingen samen naar de markt op Tenedief. De Lies-auto was al richting strand gestrand.
    Was die markt Ton zijn I.D of wilde Anne lies laarzen kopen?
    Ton werd daar toen in zijn Kruis getast. Geen knip voor zijn neus gezien, zijn knikkers uit zijn zak gegrist, da's knap(zak)! De ene dag kom je van de berg rollen, de volgende dag weten ze je knip te rollen. Jaja, geld moet rollen. Dat gaat weer een hoop costa.
    Du bist alles .....kwijt? Zo val je van de drup in de regen Ton. Maar na regen komt tonneschijn.
    Heb je de verzekering al gebeld: Zilveren Kruis. Nu op naar het geluk met de vingerafdruk.

Dan nog enkele gemiste tips omdat jullie niet op de Tip-Top avond waren:

Bewaar nooit je knip naast je pik, want dan pikken ze je knip
    Bewaar nooit je geld naast je steel, want dan stelen ze je geld

En ga nooit op vakantie met een volle (voor)zak!!!!

Dikke kus! Walter en Caro

• 05 Februari 2013 - 08:00

Ellen:

Nou na de reactie van Caro en Walter zal de lach er wel weer inzitten. Toch sterkte van je oudste zus. Enne..... nog veel plezier, vergeet black monday. liefs ellen.

• 05 Februari 2013 - 09:56

Janneke:

Ik denk inderdaad na het bericht van Caro dat jullie weer kunnen lachen. Laten we er maar van uitgaan dat jullie alle rampspoed nu gehad hebben. Vanaf nu kan het alleen maar beter. We zullen er vanavond een oe en een ah voor zingen. De volgorde (Ton) zoeken we nog even op. Groet janneke

• 05 Februari 2013 - 10:19

Emmy De Rijcke:

Hallo Annelies en Ton,
    Wat een verhaal weer van jullie en wat zullen jullie balen, zeg! Laat in ieder geval de vakantie er niet door verpesten dat zou zo jammer zijn. Hopelijk hebben jullie nog een leukere week dan deze.

Gr. Emmy

• 05 Februari 2013 - 11:33

Anneke:

Ach Lieverds, dat jullie dat nou net moet overkomen...... ....troost het overkomt ons allemaal eens.

Maar jongens niet treuren het is maar geld ( wat al heel vervelend is de kaart hopelijk geblokkeerd en Ton die kan echt met jouw mee naar huis.)

Tranen drogen en nog lekker genieten van de laatste heerlijk dagen daar.( er is maar een klein gedeelte van de mensen die slecht zijn) En een heleboel fijne mensen. Dikke pakkerd schouders recht dikke middelvinger naar die engerds........ maar laten ze die mooie vakantie nou niet afpakken.

XXXXX

• 05 Februari 2013 - 15:26

Ton En Lies Vd.p.:

Lieve mensen, wat een pech. Die rotters. We leven met julliemee.
    Vergeet. Iet verder. Te genieten, liefs ton en lies

• 05 Februari 2013 - 17:50

Elly:

Lieve An Ton,

Begrijp ik goed, dat jullie nou misschien nog langer moeten blijven, tot de papieren weer okay zijn? Het komt wel goed hoor, schatjes..... En als je die lui nog eens tegenkomt....sla ze met in je vuist een sleutelbos! Flink hard. Ik zou jullie wel even willen knuffelen, om te troosten. Laat je dagen maar niet verknallen door zulke Kzakken!

• 05 Februari 2013 - 18:13

Bea:

Een woord: Kut!

Nu verder genieten, en proberen achter je te laten (zal moeilijk zijn) En wat Caro en Walter zeggen: Beter € 75,- weg dan die lieve Ton!

Knuffies
    Bea

• 05 Februari 2013 - 22:41

Ron En Pauline:

Hoi hoi, wat een pech zeg, maar zoals al gezegd, het is gelukkig maar materiele schade. Jullie is niets overkomen, gelukkig! Pak de draad weer op en geniet nog de komende dagen! Groetjes Ron en Pauline