Het avontuur in de bergen....... - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Annelies - WaarBenJij.nu Het avontuur in de bergen....... - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Annelies - WaarBenJij.nu

Het avontuur in de bergen.......

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

03 Februari 2013 | Spanje, Isla de Tenerife

Hallo lieve mensen,

Vandaag regent het een heeeeeel klein beetje en dat is fijn want de dag van gisteren moet ik echt even van mij aftypen.....

Om 8 uur stond onze citroen C3 spik en span voor de deur, net zo spik en span als wij zelf overigens om de reis de bergen in te gaan maken. Het is goed om te weten dat ik NOOIT in de bergen heb gereden en dat ik eigenlijk altijd een prinses op de erwt was die overal heen gechauffeeerd is en dat gebeurde als ik het voorstelde.....

3 jaar geleden was ik alleen op Tenerife toen mijn oudste zoon Jeremy hier een half jaar woonde en toen ben ik samen met hem de bergen in geweest.....als bijrijder.

Ik heb daar een plek ontdekt die te mooi is om Ton te onthouden.
Ik zou me er gewoon schuldig om hebben gevoeld als ik dat gedaan had.
Dus van te voren kaart bestudeerd en op pad.....Eerst wat touristische zaken onderweg meegepikt en toen naar Masca.....mijjn vader had gezegd: NOOIT in zijn 3...oke doen we.

Nou dat ging ook niet.....ik moest veel terug in de eerste versnelling en met de spierpijn in mijn kuitjes was dat een workout van hier tot jouja vind ik zelf.....zonder sportschool abonnement een goed alternatief.

Onderweg kon Ton de spanning in mij afmeten aan de lengte van mijn zinnen.....ik wil altijd graag vriendelijk zijn.....maar met in alle naden zweet word dat toch lastiger.....en hij heeft hoogtevrees....het werd vrij stil in de auto....o wat waren we samen dapper en wat was het alles waard.

We hebben zulke prachtige plekken van het eiland gezien zelfs 1 die ik zelf nog niet kende. Daar stonden borden GEVAAR....dus ik mijn broer ge sms t....wat denk je kan ik dat? Doen zei hij als het niet stormt geen probleem.....het was windstil....dus gingen we! Eenmaal tussen het natuurschoon waren we helemaal verguld.

Daarna naar Masca....daar helemaal boven op een berg is een restaurant waar ik mooie herinneringen heb met mijn oudste zoon, waar ze alles vers maken en waar een nederlands sprekende italiaan werkt die zoveel charisma heeft daar wil je gewoon uren zijn......en eten en drinken....de slimmerd.

Daar zijn we dus ook uren gebleven......en stil geweest van zoveel moois....

Toen moest Liesje terug.....en om half zeven is het donker en lantaarnpalen moeten ze hier nog uitvinden.....beetje nachtblind....dus gaan! Ton werd wat onrustig is ook liever met daglicht de kaartlezer dan in de donkerte...

Ik moest voor mijn idee de berg af, we zaten megahoog.....maar nee....ik heb nog 187 haarspeldbochten richting hemel genomen en de auto maakte herrie die niet aangenaam klonk.....alles in zijn 1 omdat 2 niet wou....

Toen vond ik het ineens minder leuk worden en werd ik eigenlijk bloednerveus en onzeker.....mijn zinnen bestonden nog uit Ja Ton nee Ton...opletten Ton......top gezelli!

Dan toch maar via de rijksweg naar huis.....als we die eens een keer zouden gaan bereiken......en ja hoor daar was ie!

Uit zijn 1 naar 2 naar 3 naar 4 naar 5.........en toen maakte die auto een kabaal en rook helemaal niet lekker......nog kortere zinnen....

Ik kwam niet boven de 82 kilometer en iedereen haalde me ......terecht ....in. Dat is pas eng. Vreemde weg, donker, onbetrouwbare auto.

Eerst op de vluchtstrook, ik trilde overal....maar ja daar kan je ook niet blijven.....toen weer gas op de plank.....79.....en toen kwam er een Shell!
Ingedraaid en stilgezet: Toen kwam de volzin:
Zo die staat, ik rij geen meter meer met deze auto, al moet ik hier slapen!
En Ton zijn antwoord was :O.

Broer gebeld: K**voicemail.
Toen raad gevraagd bij de pomp.
Verhuurder gebeld.
Uitleg gegeven in mijn beste spaans samen met de pompman.
Toen kwam de verhuurde na 1 uur voorrijden met zijn eigen super bak.
Bagage over en naar Puerto terug, gangetje van 150....weer anders spannend.
Maar als Radar hier bestond.....kreeg ie de warme douche.
Allemaal service....wie heeft zoveel te bloggen voor 30 euro autohuur?
Just us...
We zijn heeeeeeeel dankbaar dat we hier weer zitten te internetten.....op naar het volgend avontuur.
Foto´s volgen Elly, maar wij snappen natuurlijk niet hoe we dat vanaf hier zonder veegtelefoon kunnen regelen....so sorry!

Have fun daar, het breekt hier alweer open.....vanmiddag mijn nichten ontmoeten.....en morgen met de bus naar de hoofdstad.....shoppen....beperkt anders kunnen we weer de koffers open gooien op de luchthaven straks....


Sunny greetings!!!

Ton en Annelies.









  • 03 Februari 2013 - 12:48

    Elly Noordover:

    Liesje, wat ben je dapper! Resect voor zoveel koelbloedigheid! En zo'n ervaring, van genieten bovenop die berg, nemen ze je nooit meer af! Wij hebben gisteren een ontzettend saaie avond beleefd, met tip waar je ook makkelijk zonder kunt, kortom, je hebt niks gemist. Misschien moeten we het nog maar eens opnieuw proberen met jou erbij :).......Knuffel voor jou en Ton, liefs Elly

  • 03 Februari 2013 - 13:01

    Ellen:

    Zo wat een lef zusje, volgens mij was Elly blij dat zeer niet bij was. En ja het was heel saai bij Elly gisterenavond. Opnieuw??? Nou ik weet het niet hoor:)
    Maar alle gekheid op een stokje, fijn dat julie het zo goed hebben. Geniet nog maar even!!!

  • 03 Februari 2013 - 16:04

    Anneke:

    Geweldig Annelies je heb het toch maar gedaan .....wat een avontuur later kan je er hartelijk om lachen. En al dat moois had toch niet willen missen.

    Geniet ze van al het moois en van elkaar. dikke knuf

  • 03 Februari 2013 - 16:13

    Joke Akveld:

    Hoi lieverds,
    Wat een avontuur!! Kan me voorstellen dat het allemaal heeeeeeeeel spannend was!!
    Veel plezier verder en ik kijk uit naar het volgende verhaal.
    Liefs Joke en Wim

  • 03 Februari 2013 - 16:13

    Tanja:

    Jeetje jongens, wat een avontuur!!
    Uit ervaring weet ik dat juist die dingen je bijblijven en je er later hartelijk om kan lachen!
    Blij dat jullie weer veilig terug zijn hoor!!
    En respect hoor Liesje, geen prinses op de erwt meer maar een hemelbestormer :-)
    Heeft Ton al blaren? :-)

    xxx

  • 03 Februari 2013 - 18:55

    Janneke:

    Wat ben ik blij dat ik er niet bij was. Ik schijt peentjes volgens peter als het hoger is dan een krant. Maar wat een geweldig avontuur. Ik ben benieuwd naar het volgende verslag. Groetjes uit een winderig en regenactig Nieuwerkerk.

    Janneke

  • 04 Februari 2013 - 09:45

    Jeremy:

    hahahaha,

    wat kan jij een wild vehaal maken van een bergweg! Toch nog iets overgehouden van de Slingerlandjes...
    En dan ook nog autopech terwijl je langs het RAAANDDJEEE van de afgrond rijdt, hahaha! Gelukkig zijn er op Tenerife weinig snelheidsdrempels, dat scheelt wat hoogte.

    Hier gaat alles goed, weer lekker druk bezig. Doe alle familie maar de groeten!

    Liefs,

    Jeremy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Isla de Tenerife

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2013

De koffers weer aan de weegschaal......

07 Februari 2013

Na regen komt zonneschijn!!!

04 Februari 2013

Black Monday.

03 Februari 2013

Het avontuur in de bergen.......

01 Februari 2013

Dag 2 en 3
Annelies

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 3933

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: